2013. augusztus 25., vasárnap

A Grub helyreállítása

A napokban nekem is sikerült elrontanom a grub-omat, de szerencsére megcsinálni is. Ezt szeretném most veletek megosztani. Nézzük is az alap szituációt: Volt egy Kali Linuxom felrakva, meg egy Win7 dual boot-ban. Tudjátok milyen a Win7 bizonyos időközönként újra kell rakni... Na nálam ez épp most volt. Újra is raktam szépen ahogy a nagy könyvben meg van írva, de felülírta az MBR-t (Master Boot Record) ahol eddig a Grub-om csücsült. Erre nem is gondoltam... Gyorsan mentem fel a netre hogy mit lehet ilyenkor csinálni. Találtam is pár megoldást, de egy se működött nekem. (Az alapja mindegyiknek az volt hogy boot-olj be a ubuntu live cd-ről és onnan helyre tudod állítani.... Nekem ez így nem ment. :/) Végső elkeseredésemben már úgy voltam hogy inkább újrarakom a Kali-t, üsse kő. De aztán ráleltem erre az oldalra: http://www.supergrubdisk.org/ Erről annyit kell tudni hogy ez is olyan mint egy live-cd. Lényegében egy live-grub, ahonnan be tudsz boot-olni a linuxodra és onnan helyre tudod állítani a grub-odat. Na nézzük hogy én hogy csináltam.
1. Kiírtam a Super Grub2 Disk-et egy pendrive-ra.(win32 disk imager-rel)
2. Bebootoltam róla, és a [Detect any Operating System] menüpontot választottam.
3. Kiválasztottam a Kali Linuxomat, szépen be is boot-olt.
4. Nyitottam egy Terminált, és beírtam grub-install /dev/sda szépen fel is telepítette.
5. A következő probléma az volt hogy most meg a windows-t nem látta. De ezt a következő parancsokkal meg lehetett oldani:
os-prober
update-grub

És mostmár újra szépen megy minden. :) Remélem hogyha ilyen bajotok van akkor nektek is sikerül!